mandag 16. desember 2013

Fletter meg her og fletter meg der


Det er fortsatt julegaver det går i om dagen og neste ut er skjerf til brodern. Det er ikke det enkleste å finne gode strikkeoppskrifter til herreplagg, men en del finnes da. Mønsteret til dette fant jeg hos Lion Brand Yarn da jeg søkte gjennom Ravelry etter et skjerf som kunne strikkes i Drops Alaska. Etter et tidligere omtalt havarert genserprosjekt har jeg nemlig store mengder av dette garnet i brunmelert.


Mønsteret er laget slik at man strikker fletter på begge sider av skjerfet - ganske kul effekt og slett ikke vanskelig. Flettene er korte nok til at man slipper å bruke flettepinne også - helt greit.


Oppskrift: Reversible cable scarf
Garn: Drops Alaska

3 kommentarer:

Strikkehulen sa...

Flettestrikk er så fint!

Karen sa...

Så fint!
Jeg øver og øver på strikking, men har ikke dristet meg ut på fletter eller lignende. Jeg må vel tørre å prøve en gang. :-)

Guri sa...

Det var kjempefint!
God jul til deg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...