fredag 26. november 2010

Guttestrikk

Med halssyk gutt i hus har det siste uken gått langt mer tid til trøsting enn strikking, så det går tregt med ferdigstillelse av prosjekter. Dette skal etterhvert bli ny barnehagegenser - har oppdaget at vi trenger flere å veksle mellom når lillegutt er mye ute og det allerede er mange minusgrader ute. Jeg synes det er vanskelig å finne fine oppskrifter på strikk til gutter - i de fleste heftene er det mye nydelig til små jenter og nesten ikke noe til gutter. Men nå har jeg funnet en fin oppskrift på genser med rundfelling hos Sandnes garn. Fargeforslaget er i ulike grønnfarger og synes det kler lillegutt så godt at jeg bruker de foreslåtte fargene. Ensfarget glattstrikk fungerer forresten ypperlig som trikkestrikk, så får vi se om det ikke blir mer hjemme i sofaen når mønsteret og rundfellingen begynner...

2 kommentarer:

Fidus sa...

Stilig genser! Jeg har strikket skjerf i smart garn- herlig garn. Ha en flott dag!

Monstermønster sa...

Guttestrikk er mye vanskeligere enn til jenter. Til eldste leter jeg fetig, mens til yngstejenta er det bare å velge og vrake, dårlig gjort!

Nå har han en vokseperiode, så på nyåret har jeg planer om å fornye ullgarderoben hans. Vurderer Pikuveli (se Ravelry), den er flott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...