søndag 14. august 2011

UFO-materiale


Årets sommerferiestrikk skulle være bestefartrøye i Holstgarn. Men da garnpakken ikke kom fram i tide rasket jeg i stedet med meg noen nøster Drops Delight fra vårens salg og mønster på jakke til lillegutt. Jakken viste seg å være ufomateriale så det holder.


For det første synes jeg flerfarget garn gjør seg best med enkel tråd - ikke dobbel som her. Meleringen i tillegg til fargeskiftene blir i travleste laget. Mønsteret er litt smårart - hva er det med Garnstudio som mener vrangborden skal ha flere masker enn resten? Så der ble det litt justering av oppskriften. Og for sikkerhets skyld hadde jeg for lite garn - 5 nøster var ikke nok til tross for at jeg strikket bråtene smalere enn oppskriften.


"Mamma, det el hull hel!"


Men jakken ble ferdig til slutt, og er ikke så aller verst fornøyd med resultatet. Tror det blir en fin jakke til olabukser. Om enn modellen ikke synes det er ulljakkesesong riktig ennå :-)

Oppskrift: Garnstudio
Garn: Drops Delight

2 kommentarer:

Judith sa...

Syns den ble veldig fin, fine farger og fargeoverganger. Well done.

to vrange sa...

Syns den ble fin! Men ja, hva ER det med Garnstudio og vrangborder, har også vært borti oppskrifter derfra med mange flere masker i vrangborden enn resten - en merkelig greie det der!? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...