fredag 3. juni 2011

Tøysekopp


Årets første sommerplagg er ferdigstrikket og i dag var det tid for fotosession. Deilig juni ettermiddagssol gir flott lys og for en gangs skyld fikk jeg til litt spenstige bilder.
Toppen er Pickle's "Tøysetopp" strikket i Lerke fra Dale. Siden garnet er tynnere enn det oppskriften er laget for strikket jeg i størrelse 6 år og to cm. kortere og håpet på en ikke altfor stor sommertopp. Jaja, for stor ble den definitivt ikke - sitter som et skudd.
Jeg strikket rillestrikkpartiene bittelitt kortere enn oppskriften sa og angrer litt på at jeg ikke strikket ermene litt lenger, men ellers er jeg godt fornøyd. Var spent på om rundfellingen fungerte til gutt eller om det ble for jentete, men det synes jeg gikk bra.
Garnet er deilig å strikke med - minner mer om garn som drops merino extra fine enn garn i ren bomull. Og fargene er nydelige.

Oppskrift: Tøysetopp fra Pickles
Garn: Lerke fra Dale

2 kommentarer:

Karen sa...

Den var kjempefin. Likte fargene veldig godt. Jeg synes også Lerke er herlig å bruke. :-)

MaritSyux sa...

Denne var kjempefin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...