søndag 18. mars 2012

Junijakke


Vanligvis skygger jeg unna strikking av store plagg til voksne. Så mange masker virker overveldende, og de få jeg har startet på har stort sett endt opp som ufoer. Men flaming june cardigan i siste utgave av knitty.com fristet sånn at jeg ikke klarte å la det være. Egentlig skal den strikkes i hamp, men det var litt for komplisert å få tak i. Ønsker meg en lett og luftig jakke og valget falt på Holst supersoft og siden jeg ikke er så glad i rødfarger valgte jeg en mer kjølig fargevariant. Å bestille garn på nettet er alltid en liten risiko i forhold til farger, og garnet i fargen "porcelain blue" er vel mer lysegrønt enn blått. Men tror uansett at dette kan bli en deilig jakke til kjølige sommerkvelder. Så får vi se om den blir klar til juni...

3 kommentarer:

H. sa...

Nydelig jakke, skjønner godt at du ble frista. Så flotte farger du har valgt :)

Siren sa...

Ja, den var utrolig fin!:) God strikking!

Anne sa...

Så fine farger! Blir nok en fin og deilig jakke til sommeren!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...