tirsdag 1. februar 2011

Ufosprint


Jeg er med i et par strikkealonger inne på strikkeforumet uformelt. Og blånissevottene er mitt bidrag på fullføringsalongen i januar. Vottene skulle egentlig vært ferdig omtrent samtidig med blånisselua før jul, men det varte og det rakk. Fasongen på den første votten ble så rar. I begynnelsen av januar startet jeg på ny frisk med å rekke opp nesten alt og strikke vottene nesten ferdige, men så ble det full stopp igjen. I går fikk jeg omsider strikket siste tommel og festet tråder og i titiden i går gikk vottene i maskinen for toving. Jeg rakk det altså i januar :)

Denne gangen har jeg tovet på 40 grader finvask siden jeg ikke ville at det skulle tove like mye som med luen. Ser ut til at resultatet ble greit. Har også lagt inn et par ekstra masker på tommelen - vottetomler blir nemlig alltid for trange for toåringer. I et forsøk på å øke kvaliteten på bildene på bloggen min har jeg tatt med vottene ut i snøen for fotoshoot. Snøen i Oslo er våt og skitten, men dagslys har vi i det minste litt mer av for tiden...

Oppskrift: raumas blåfjell"hefte"
Garn: rauma finull
Størrelse: 2 år

1 kommentar:

renate sa...

Kjempesøte!! Kjekt at de kan strammes rundt håndleddet.

Ha en koselig kveld:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...