tirsdag 5. april 2011

Fin ull


Jeg tror jeg har fått et nytt favorittgarn! Rauma finull er nydelig å strikke med og gir pent mønster. Tidligere har jeg kun brukt garnet til dobbelstrikk på tykke pinner til toving så det er først nå jeg får testet ut garnet skikkelig. Bunadsjakken har vokst en del de siste dagene og foreløpig virker mønsteret bra. I det ensfargede partiet er det litt strukturstrikk - det gjør det lettere å se at arbeidet vokser og virker veldig motiverende på strikkingen. Og så gir det en ekstra effekt så snart. Så får vi bare håpe jeg er like fornøyd med mønsteret når jeg kommer til de mer krevende partiene...

2 kommentarer:

renate sa...

Med den farten der kan flagget heises lenge før!!

Det blir en nydelig jakke:)

Fine kvelden til deg:)

Monstermønster sa...

Og enda bedre med finulla, det er noe av det mest holdbare av ren ull. Plaggene holder seg fine i bruk, ikke verst!

Ser at du ble ferdig, så flott resultatet ble!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...