søndag 3. april 2011

Vann over hodet?

Moren min har strikket en nydelig "Vestfold"bunad til lillegutt. Den er i størrelse to år og han har brukt den siden han var ett. Men da vi prøvde den på for en ukes tid siden måtte vi bare innse at små gutter vokser og gror og jakken er blitt for kort. Underlig nok er nikkersen fortsatt godt passelig - og vesten som hører til kan vi nok bruke med et nødskrik.

Jeg synes strikkebunad er nydelig på små gutter, så nå har jeg vært på Husfliden en tur på shopping:
Planen er å strikke en annen festdrakt fra Rauma - foreløpig bare jakken og så bruke nikkers/strømper fra før. Mønsteret jeg har kjøpt er dette:
Men med mitt strikketempo og monteringsangst, mamma (min strikkehjelp når det kniper) 50 mil unna og bare 6 uker til 17. mai spørs det hvordan dette skal gå. Jaja, det kommer vel en nasjonaldag neste år også...

1 kommentar:

renate sa...

Stoppeklokka går - dette klarer du!!!!! Utrolig pen jakke og om du mot all formodning ikke skulle klare det, stikk stort nok sånn at den kan brukes til neste år!!

Lykke til::))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...