søndag 12. juni 2011

Bella igjen


Det er deilig å strikke litt småplagg som blir raskt ferdige. Jeg har strikket Bellas mittens før og liker godt mønsteret. Litt mye telling, så må følge med hele tiden, men det er ellers enkelt og greit mønster.

 

Vottene er strikket i drops nepal i en lys grågrønn farge. Og med min strikkefasthet går det presis et nøste pr. vott - praktisk! Planen er at vottene skal få følge av pannebånd i samme garn og bli bursdagsgave til en god venninne.



Kjekt å kunne ta strikkebilder ute i hagen - er så fint lys nå på sommeren. Måtte ta et lite bilde av pionen min også - den har bestemt seg for å blomstre i år, tre år etter at jeg plantet den.


 
Oppskrift: Bellas mittens
Garn: drops nepal

6 kommentarer:

Margrethe sa...

Å, så fine votter!

Jeg blir så forbauset når jeg oppdager på andres bilder at det er sommer: Her i Trondheim tilbringes dagene innendørs og da forholder man seg fint lite til grønne planter og peonknopper. Bra noen kan blogge om det ;)

CosiFanTutta sa...

De vottene står på strikkelisten min. Fikk ikke gjort det til denne vinteren, men kanskje til neste?? De er kjempefine!

Judith sa...

Har aldri prøvd meg på Bella, men det er jo utrolig flotte votter!

Jordmor-Hanne sa...

Raske prosjekter er veldig godt innimellom. Kjenner je lengter litt etter det nå. Bella Mittens er kjempefine! Je har strikka ett par, og det blir nok fler :)

renate sa...

De vottene er så pene! Har aldri prøvd meg på dem, vegrer meg for å strikke etter engelske mønstre! Peoner er bare nydelige, dine er kommet litt lengre enn mine, ser jeg:) Ha en fin uke:)

renate sa...

Blir kjekt med Kyprosferie for dere. Vi har reist dit 10 av de siste 12 årene. Vært ulike steder, men siste 5 årene i Fig Tree Bay.Jeg har aldri vært der i august, bare mai og juni. Det kommer nok til å bli varmt, men deilig med varmere hav enn oss!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...