søndag 18. september 2011

Favoritt på nytt


Da lillegutt var ett år strikket jeg nøstebarns bestefartrøye til ham og den var favoritten hos oss lenge. Tynn og lett men likevel varm er den super å ha under jakke og regntøy på høst og vår og passformen passer gutten perfekt. Jeg har savnet den siden den ble for liten og i sommer har jeg endelig somlet meg til å strikke en ny.


Og jeg er like fornøyd med passformen denne gangen. Har strikket maskeantallet til str. 4 og lengde midt mellom 4 og 5 siden jeg synes oppskriften er litt kort. Da har snart treåringen litt å vokse i og kan forhåpentligvis bruke den til våren også.

Oppskrift: bestefartrøye fra "Strikk til nøstebarn"
Garn: Holst supersoft, farge "Fenland"
Forbruk: Litt over to nøster

1 kommentar:

Guri sa...

Ja, dette ser ut som en skikkelig god genser :) Nydelig bruntone du har valgt også!
Ha en fin dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...