onsdag 18. januar 2012

Rundinger


Jeg er flinkere til å strikke til andre enn til meg selv. Derfor har jeg ikke allverdens av hjemmestrikk i mitt eget skap. Men de gamle vottene mine er sporløst forsvunnet og jeg måtte ha et par nye. Når det nå allerede er ganske kaldt uten var det en fordel med votter som gikk kjapt å strikke. Selbuvotter får vente til en annen gang og to nøster brun drops nepal er forvandlet til et par enkle myke votter. For å friske de opp litt har jeg sydd på heklede rundinger i deilig bringebærrødt. Jeg ble riktig så fornøyd med pyntingen selv om jeg er litt usikker på om det ble for sukkersøtt for en dame som etterhvert er svært så mange og tredve. Men varmere på hendene blir jeg definitivt!


Oppskrift: denne, rundingene er fra nøstebarnboka
Garn: Drops nepal, pynt i pt2
Vekt: 89 g

5 kommentarer:

Karen sa...

Kjempefine votter, og jeg synes aldeles ikke de ble for sukkersøte til en kvinne i sin beste alder.

Guri sa...

Jeg synes vottene dine ble tøffe jeg! Og ikke for søtt for noens alder egentlig :)

Systro sa...

Kjempefine og lett å kjenna igjen! Grattis med strikk til deg sjølv!
Systro

Lisbeth sa...

Om du liker vottene så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan bruke dem? Jeg hadde elsket å bruke slike votter. De røde rundingene satte meg i godt humør! Før var jeg opptatt av at alt skulle matche, og at ting helst skulle være litt diskret. Etter at jeg fylte 36 år forandret dette seg og jeg er mye mer leken i dag enn da. Kos deg med vottene dine, bær dem med stolthet og nyt at de gjør deg glad! De er kjempefine!

sida sa...

Å vips der fant jeg en ny fin blogg å følge :o)

Syns vottene dine var kjempefine jeg! Kunne godt tenkt meg slike selv! (og jeg vet forresten "alt" om å ikke rekke å strikke noe til meg selv...) :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...